تاریخچه و مزایای ماشین های CNC

تاریخچه و مزایای ماشین های CNC

 مجموعه Eesanart.ir  ارائه دهنده خدمات فرز سی ان سی چوب با  طراحی های سه بعدی هنری و صنعتی با دستگاه های فرز سی ان سی چوب (فرز cnc چوب) همواره سعی بر این دارد تا مقالات مفید و واقع را در زمینه فعالیت خود در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

تاریخچه و مزایای ماشین های CNC

در حال حاضر جریان پیشرفت در صنعت منجر به تولید ماشین آلات تولیدی با سرعت و دقت و کیفیت مطلوب تری شده است، به طور کلی کلیه فرآیند تولید به طور مستقیم و یا غیر مستقیم از ماشین الات کاملا حرفه ای و اتوماتیک انجام می شود. در واقع هر چه سطح تولیدات فراورده های صنعتی رو به افزایش باشد، طبیعتا حلقه های رقابتی (کیفیت، قیمت) سخت تر خواهد شد، بدین منظور برای رقابت در بازار تولیدات صنعتی نیاز به خطوط مجهز به سیستم های کنترل اتوماتیک امری ضروری می باشد. طبیعتا در کنار خطوط سیستم های کنترل اتوماتیک سیستم آموزشی تخصصی و ورزیده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

به طور کل پیشرفت های تکنولوژیک امروزی  نظیر فرز سی ان سی چوب صدها ماشین افزار از سیستمهای کنترل انیورسال گرفته تا سیستم های کنترل کامپیوتری را طراحی و به وجود آورد.

 محاسنات ماشین های ابزار کامپیوتری نسبت به انواع انیور سال چیست؟

  1.  امکان تولید قطعه با دقت بالا  توسط ماشینهای کنترل عددی کامپیوتری بسیار بالا تر است.
  2.   در یک زمان مشخص  یک ماشین ابزار با کنترل عددی کامپیوتری می تواند به جای چند دستگاه ماشین ابزار معمولی بکار گرفته شود و کارایی دارد.
  3.   به طور کلی ضایعات در قطعه، با به کار بردن ماشین ابزار کامپیوتری به حداقل خواهد رسید.
  4.  با ماشین ابزار کامپیوتری امکان تولید قطعات پیچیده تر بسیار آسان تر است.

بنابراین استفاده از تکنولوژی تولید مناسب، منجر به این امر می شود که صنعتگران هرچه سریعتر، ارزانتر و مرغوب تر از پیش  تولیدات خود را به بازار عرضه نمایند.

 تاریخچه:

می توان گفت با شروع انقلاب صنعتی راه هایی برای اتوماتیک کردن ماشین ابزار ها پیدا شده بود بنابراین پیدایش ماشین های کنترل عددی را می توان به انقلاب صنعتی تقریبا چسباند، در این زمان صنایع نظامی برای تولیدات انبوه تجهیزات نظامی، هواپیما به توسعه سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک و سیستم های کنترل الکتریکی نیاز داشت بنابراین تحقیقات برای سیستم های کنترل الکترونیکی در دهه 1320 شروع شد.

جام پارسون در سال 1326 موفق شده یک ماشین سوراخکاری دقیق با یک کامپیوتر کوچک را به هم متصل کند، که این اقدام وی توسط نیروی هوایی آمریکا و سایر شرکت ها و صنایع نظامی مورد استقبال خوبی قرار گرفت  ، نهایتا در سال 1331 انستیتو تکتولوژی ماساچوست آمریکا توانست اولین نمونه تحقیقاتی ماشین کنترل عددی را ارائه کند. و به مرور زمان با تحقیقات بیشتری که در این زمینه شده در دهیه 1340 هزاران ماشین کنترل عددی در صنعت مشغول به کار شدند.

 پس از تحقیقات بیشتر و مطالعات روی ماشین های کنترل عددی در هر دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری توسط دانشگاه ها، کمپانی ها و موسسات مختلف  سعی در توسعه و بهبود بیشتر این ماشین آلات گردید تا جایی که نهایتا اولین زبان برنامه نویسی توسط انستیتو تکنولوژی ماسا چوست در سال 1340 ارائه گردید.

کم کم تغییرات عمده ای را در ماشین های کنترل عددی مشاهده کردیم، در اوایل کار سیستم کنترل های اولیه لامپی بودند که تنها قادر به کنترل حرکت و سرعت و چند عمل ساده تقریبا بودند ولی با حضور ترانزیستور ها کارایی این سیستم ها متفاوت شده تا جایی که قادر به منحنی تراشی، کنترل شعاع، محاسبات سرعت برش و پیشروی و تعویض اندازه و ابزارهای برنده شدند.

نقش پیشرفت کامپیوتر در افزایش حافظه ماشین های کنترل عدد:

پس از روی کار آمدن کامپیوترهای کوچک تر و افزایش حافظه ها تقریبا ماشین های عددی قادر شدند، چندین برنامه سخت را در حافظه خود نگاه بدارند و تاثیر و عملکرد کامپیوتر چنان در صنایع فراگیر شد که سیستم ماشین های کنترل عددی، به تولید به کمک کامپیوتر نام گرفت.

با پیشرفت کامپیوترها نسل جدیدی از ماشین های کنترل عددی به وجود آمد که طبیعتا دارای حافظه ای قوی تر بودند و این توسعه منجر شد توانایی سیستم های کنترل عددی جهت برنامه ریزی بهتر و سریعتر و آسان تر افزایش یابد. تا جایی که امروزه ماشین های کنترل عددی قادرند عیوب خود را یافته و راهنمایی لازم را جهت رفع نفص خود مشخص کرده و برنامه ای که توسط ماشین کار انجام می شود را گرفته و تکرار می نماید .

 

با ما همراه باشید در وب سایت تخصصی Ehsanart.ir